Mina hästar

Hej alla mina underbara läsare:P

Nu tänkte jag berätta lite om mina 2 hästar Nattfari och Steinar.

STEINAR:
är född 1993 på åkelsta gård, så är alltså 18 år. Han är mycket pigg för sin ålder och mycket snäll, specielt imot nybörjare de kan borsta honom på huvudet med en jätte hård borste utan att han bryr sig:) Han är rolig när man rider ut med andra då märks det inte att han är 18 år. Han gör sitt ytersta för att ryttaren ska ha det bra på hans rygg:)<3 Han är snäll mot alla som är snälla mot honom<3 Jag brukar rida honom då och då men mäst på fredagar och lediga dagar för om jag rider för mycket hinner jag inte med läxorna. Steinar har aldrig riktit lärt känna och tycka om andra hästar. För att han inte gick på hingst bete när han var ung. Mamma köpte honom när jag ver 5 så att jag kunde få lära mig rida bättre när jag var liten så att jag inte behövde gå på¨ridskola en gånmg i veckan;)


NATTFARI:
är född 2010 på Lappdal islandshästar. Nattfari är snäll glad och mycket busig för att han är så ung:) Just nu är han på hingst bete i en jätte jätte stor hage med 23 andra hingstar i 1-4 års åldern typ. Vi kommer att tävla han mycket i höga klasser för att han är mycket fin och kunde tölta redan sedan han var några månader. fina steg och rörelser, långa jätte fina steg och är mycket pigg och han öronen mäst fram hela tiden;) Fin inte så mycket mer att berätta om honom efter som han är så ung en:( Men när han kommer tillbaka ifrån hingstbetet om ca 2 år så kommer jag lägga upp mycket bilder och inlägg om honom. När jag börjar tävla och rida på honom kommer det bli mycket inlägg på honom och mig. Jag saknar honom verkligen.



Mitt ridschema:


FÖRST GÅR JAG TILL STALLET OCH SEDAN GÅR JAG TILL EN HAGE DÄR STEINAR OCH HANS KOMPISR STÅR.
JAG LEDER HONOM TILL STALLET RYKTAR HONOM OCH SEDAN SADLAR JAG OCH TRÄNSAR STEINAR. SEDAN BÖRJAR RIDTUREN. JAG BRUKAR MÄST RIDA UT FÖR PÅ VOLTEN ÄR DET INTE SÅ KUL ATT RIDA PÅ OM MAN ÄR SOM JAG. NÄR JAG HAR KOMIT TILLBAKA SÅ SADLAR JAG OCH TRÄNSAR AV. GER HAN MAT OCH SÅ LEDER JAG HONOM TILL HAGE IGEN. sÅ GÖR JAG:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0